dilluns, 16 de novembre del 2009

ALGUIEN ES PROFETA EN SU REINO

Membrances personals de La Roda

HOMENAJE DE TNT EN SU PUEBLO NATAL (LA RODA, ALBACETE)
A la segunda...

















Vicent Gª. Perales / Va ser molt emotiu, aquell divendres 13. Però eixa no és la paraula. I és que em van convidar a fer una conferència a La Roda, al poble natal de TNT. Un periple molt extens (massa?) en la meua vida (una vida dedicada a l’ALPI?), després d’anys d’estudi de la figura i de l’obra de TNT.
I el primer que vaig fer és anar al carrer de Tomás Navarro Tomás, a La Roda. I el primer que em va sobtar, gratament, va ser que el carrer (de diminutes dimensions, senzill, poquet i bo, com TNT) era un carrer paral•lel al carrer dedicat a Ramón Menéndez Pidal. I per cert, no ix al Google Maps... Tot un exemple d’humilitat del nostre homenatjat.
Dic que allí vaig anar i vaig fer algunes fotografies, al carrer TNT, a La Roda, i em va estranyar la peculiaritat del carrer. I després, vaig buscar l’església de Sant Sebastià. Tot un goig haver-la trobada, tan ben arranjada per a l’ocasió... i per a l’exposició, millor que millor.
Conferència, videoconferència i telefonada. Tot redó: el que no havia sigut possible a l’homenatge al CEU de València feia unes setmanes, ara sí que ho va ser: Joaquina Navarro Guirao es va posar al telèfon (youtube) i va respondre algunes preguntes davant l’estupefacció del públic assistent, que no podien gaire creure que poguérem estar alhora al Canadà i als Estats Units. I és que la tècnica...
Ras i clar. Un dia per al record, per als annals de la història. I per als annals personals particulars meus. Gràcies a totes les persones que han fet possible este esdeveniment, començant pel professor Emili Casanova (amb qui l’ALPI té un gran deute) fins als familiars de don Tomás (Roque, !gracias!) i membres del consistori municipal (Sonia, !gracias!), de premsa (Pilar, !gracias!) i Biblioteca (Toñi, !gracias!).
Un bon record per sempre! Un homenatge merescut! Llarga vida a l’ALPI.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada